Tuesday 8 September 2009

makanan eksotik padang pasir






nah kupaparkan makanan masyarakat arab yang cukup eksotik pada ku...dari Shawarma,falapel..nasi mandy yang lazat tak terkata hingga ke lauk kepala unta dan kepala kibas,..kali pertama kutatap wajah kibas yang bertuah dijadikan hidangan ini, terkejut aku..rasakan kejutan budaya..terkejut melihat lidahnya yang terjelir, mungkin akibat kesakitan dan penyiksaan yang keterlaluan semasa didalam periuk...tak berani kusentuh semasa pengenalan kali pertama..tetapi setelah ulangan kali kedua..perasaan ingin tahu menguasai segenap otak ku...kali ini aku bsersama saddiq senegara ku....baru aku tau betapa nikmatnya juadah ini,...

kenikmatannya membuatkan aku terawang-awang buat seketika..nah ku coretkan serba sedikit kenikmatannya

seperti pemadat mendapat candu
seperti sikutty mengunyah sireh

seperti sipenjudi menang judi

seperti ADUN/MP menang election

seperti mat rempit lepas dari sekatan jalanraya

seperti kaki todi mendapat vodka,brandy,wishky,rum, Gin & tonic,Tequila, Burboun dan sebagainya

kuterangkan pada bahagian mana yang menikmatkan
pertama sekali pada telinganya yang lembut
keduanya pada bahagian lidah dan yang bersambungan...
dan yang lain pada pipinya...

atas kepuasan inilah membuatkan aku ketagihan, ingin ku coba lagi..jika masa mengizinkan...

takkan kulupakan hidangan ala BARBARIAN ini...

No comments:

Post a Comment