Thursday 17 September 2009

kembara padang pasir di Jabbal Bloudant







nah kiteka gambar ini diambil aku berada di Jabbal Bludant,....Jabbal bermaksud Bukit, mengingatkan aku karektor filem STAR WARS, Jabbal the Hut...mungkin badannya yang besar macam bukit membuatkannya digelar sebegitu,...terkenal dengan pusat peranginan,ketika aku datang, langit kelihatan mendung,..aku menyangkakan yang hujan akan turun, tetapi lain pula yang hinggap diatas kepala ku,setelah kuamati, kalau di tanah Air, seakan akan ais yang telah di Kisar oleh "mamak Cendol". tinggal ku kira meletakkan bahan lain sahaja seperti jagung, sirap, kacang , agar agar dan sebagainya,.tapi begitulah rupa salji yang sebenar, ais yang telah di kisar.....tempat ini terletak betul betul diatas bukit,tidak banyak pusat pelancungan,diatasnya melainkan dibawahnya,kepala ku sedikit pening akibat pancaran cahaya matahari yang memantul dari salji ini, aku baru sahaja 2 jam berada diatas bukit ini, kepalaku sudah berpusing sekelian alam,memang agak meletihkan bergerak didalam salji ini, bayangkan mereka yang berada di Kutub Utara,.

No comments:

Post a Comment