Wednesday 2 September 2009

Kembara Dibumi padang pasir


semenjak aku melabohkan ponggong ku kenegeri ini, banyak perbezaan antara negaraku,contohnya lagu kebanggsaan bukan lagu yang ciplak
tetapi, ciptaan mereka sendiri,tapi ku lihat semuanya seolah olah tidak teratur, dan ada sesuatu yang mem'Block" mereka dari terus maju dan maju
, aku teringatkan lagu sekolah menengah ku, semua nya kelam, tiada apa yang diwarnai,aku tidak tahu apa yang mendorong ku untuk
dtg kesini,awalannya tumpuan aku adalah kesebelah Barat, tetapi nasib tidak menyebelahi ku, aku terkandas di Timur Jauh,
nah rasakan ...dulu lupa daratan takmau belajar bahasa timur jauh,asyik bahasa Barat saja,....,

takpa,aku coba 1 per satu, "Mualim,Fi Haza ,Chai, Taam, Sayara,Tayara,Matar,Nisha,saddiq, Amal, Roos,Souq,Sawar-sawar,Kullu-Kullu,Fulus,
..Noktah....


Itulah lain Kali Belajar Bahasa Arab, Kata Bapaku, kita kiblat Disana....

Ahhh...Kiblat Ku Memang disana, tapi hatiku,akal ku, pemikiran ku, Otakku bukan hendak berada disana,..mungkin aku ni makan banyak sangat
dakyah Baratan...


memang benar...memang patut nabi Muhammad A.S dilahirkan dari kalangan umat Arab,....Membawa cahaya pada zaman jahiliyah....yang sekarang
akan berputar balik....

No comments:

Post a Comment